torsdag 14 maj 2009

Flytt

De va väldigt länge sedan ja skrev har jag kommit på... Så nu när jag har skrivit dom raderna som dom flesta skriver efter ett uppehåll så ska jag komma till ämnet.

Efter att ha försökt få tag på min hyresvärd i 1 veckas tid nu, för att diskutera ett eventuellt byte av längehet så ringer hon äntligen tillbaka!
Har ett antal gånger tänkt att jag ska ringa å säga att det är en stor vattenläcka i källaren eller något sånt bara för att se hur lång tid det tar för henne att ringa tillbaka.
Jag skulle troligtvis hinna bygga en Noas Ark innan hon har fattat läget å gjort något åt det.

Ett par kompisar till mig har en jätte fin 2a som dom måste bli av med till 1a augusti å den ville jag åt!
Nu gick det inte riktigt som vi i 1 vecka planerat att det skulle gå... Våran käre hyresvärd hade ett par saker att tillägga i detta ämne, nämligen:

1. Det är en mycket dyrare lägenhet än vi har nu, hade jag verkligen tänkt på de nu när jag inte har jobb??
Ja självklart har jag gjort det, å räknat på att vi har råd ändå..

2. Man måste vara mycket tyst i det huset, för de är bara äldre som bor där, va vi mogna för det ansvaret?
Ja, det har jag med redan räknat ut. Jag bor ju i ett hus nu som Gud har glömt å jag har förstått att det tack å lov inte är så i alla hyreshus!

3. Hon tänker absolut INTE byta frysen som är 18 år gammal å dra så mycket ström att elräkningarna är lika dyra som när man bor i hus.

4. Om vi inte hittar någon som vill ha våran lägenhet måste vi betala dubbla hyror i Augusti, för det är inte välgörenhet hon bedriver som hon sa snällt förklarade för mig.

Så med dessa punkter lär det inte bli någon flytt.
Vi har absolut inte råd med dubbla hyror, å jag anser inte att hennes tips om att låta mina kompisar som ska flytta betala min hyra i augusti när dom inte ens bor där.
Å betala skyhöga elräkningar pga hennes snålhet är jag inte berredd att göra heller.

Så när samtalet var slut ringde jag i ren ilska min bästa kompis å beklagade mig lite över hela situationen, sen till kompisen som har 2:an å som inte vet hur hon ska lösa sin situation nu.
Men när jag nu har fått spy lite galla över denna galning som äger husen så känner jag att det gör inte så mycket trots allt.
Vi bor kvar här ett tag till, spara lite pengar så vi ha råd till möblet till en större lägenhet, å sen flyttar vi.

Jag brukar vara bra på att drömma mig bort å planera utan att tänka så mycket.
Så nu i slutänden är jag ganska glad att det va så mycket som hyresvärden hade att tillägga i detta "drömmandet".
För när jag nu inser att vi inte kommer att flytta så inser jag att det hade blivit svårt för oss att bo där när både jag å min sambo lever på a-kassa.

Så nu kan vi fortsätta att både LEVA å BO ist för att bara BO som det nog hade blivit annars, tills vi hittar någon billigare större längenhet.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar