tisdag 26 maj 2009

Pengar, pengar å pengar

Nu har jag som skrev igår betalat alla räkningar, har bara hyran kvar å den får vänta till nästa vecka innan den kan bli betald (om jag har tur).
Min sambos bror är skyldig oss nästan 2000 å dom hade ju hjälpt att få för att betla hyran, men min sambo verkar inte fatta det.
Ha försökt att få han att ring å be om pengarna, hans bror har ju trotts allt ett heltids jobb å bo hemma, men min sambo tycket inte att jag ska lägga mig i det.
Men när det inkräktar på min privata ekonomi å gör att jag inte kan betala våra räkningar å ha mat hemma så tycker jag att jag har med de å göra!

Min sambo skulle få pengar nu i veckan men har inte fyllt i sina papper rätt, vilket krävs om man ska få några pengar å det enda han har att säga om saken är: Att det löser sig.
De lär ju inte lösa sig genom att sitta på röven å upprepa dom orden som ett mantra, vi kommer ju inte att bli rikare genom de precis.
Så nu verkar det som att det hänger på mig om vi får ihop till hyran eller inte, men jag har ju ingen att låna av så jag vet inte hur jag ska lösa det, satt uppe till efter 2 inatt å bara funderade utan att komma fram till något, känns bara som det snura i huvudet...

Sambon påstår att hans bror kommer betala tillbaka när han kan men det har gått ett halvår snart å nu behöver vi dom verkligen.
Å betala inte när han kan heller för den delen, han väntar in i det sista, plus att han gör av med sina pengar väldigt fort.
Så det gäller att säga till direkt när han får lön, något som min sambo inte verkar pigg på att göra.
Det största problemet är att jag står på lägenheten själv så det är jag som får en prick om jag inte kan betala i tid, å det är kul att jag ska f ta smällen när jag vet att det skulle lösa ig om vi bara fick tillbaka pengarna.

Har även bett min sambo om att inte låna ut pengar till sin bror eftersom han inte betala tillbaka när han lovat, men de ända jag får som svar är att han lånar ut hur mycket pengar han vill, ska jag skita i!!
Känner snart för att slänga ut honom så ansvara jag själv för min ekonomi...
Har redan varit i kronofogden en gång med ganska stora skulder å tänker inte hamna där igen pga någon annan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar