måndag 25 maj 2009

Ännu ett steg till modernitet!

Jag har efter mycket tjat äntligen skaffat internet bank!!
Har varit orolig att jag skulle skicka pengarna till fel ställen osv. men detta var riktigt kul!
Så idag skulle jag äntligen pröva å se om det var så smidigt som alla säger.
Då min sambo som är betydligt bättre på datorer än jag inte var hemma var det fjärilar i magen som jag loggade in å hoppades att jag skulle klara det!

Mycket överraskad insåg jag att det inte var några som helst problem att förstå hur det hela gick till, det var ju riktigt smidigt å kul!
Jag har alltid älskat att trycka på knappar så detta var verkligen någor för mig.'
För ca 2,5 år sedan vikarierade jag på ett kontor där jag skrev med siffror hela dagarna å efter den tiden kan jag än idag skriva siffror genom att bara kolla på pappret å fort går det!

Så jag satt å gjorde nåt av det tråkigaste man kan göra nämligen att betala räkningar men hade kul!
Satt i min lilla låtsas värld å dag drömmde om att jag jobbade på bank:)
Å med den lilla dagdrömmen blev det gensat mycket roligare å fast jag snabbt insåg att vi är panka igen så var jag riktigt glad å stolt!!
Så nu är det nästan så jag längtar till nästa gång det ska betalas bara för att det var så skoj:)

Min sambo ringde å frågade vad jag gjorde å jag berättade STOLT att jag minnsan betalade räkningar på internet banken!
Så här sitter jag nu, pank men stolt å glad för jag har ju trotts allt haft en rolig stund!!

Så mitt tips för dagen är:
Ska ni göra något som inte är så kul, dröm er iväg, låtsas att ni är nåt ni egentligen inte är så blir det hela mycket roligare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar