fredag 6 mars 2009

Pappkassar....

Sist när jag var å handlade tänkte jag stor handla så de fanns mycket mat hemma. De är de bästa jag vet när lönen kommer för man känner sig så rik när man gå å plocka i lite onödigt bara för att man ha råd.
Medans jag gick med min vagn funderade jag på om jag skulle ta papp eller plastpåsar, jag har ingen förkärlek till pappkassar dom är mest jobbiga å gå sönder.
När jag stod i kön bestämde jag att ta 2 pappkassar å 1 plast, så hade jag gjort något bra för miljön med:)
Packade i mina varor å satte påsarna i vagnen å började gå ut.

I affären där jag handlade bygger dom om så för att komma ut måste man gå ner för en slutning å de va halt. Jag försökte mitt bästa för att inte krocka med en tant med rullator men de löste sig fint till slut.
Puh äntligen ute vid bilen utan att ha kört på nån med vagnen eller halkat!!
Mellan bilen å vagnen var det ca 1,5 meter å de va en stor vattenpöl, men jag lyfte första papp påsen... BRAK... då gick bägge handtagen av å påsen hamnade i vattenpölen!!
Jag fick upp den fort så ingen skulle se, lyfte i dom andra påsarna å åkte hem.

När jag kom hem fick jag sitta i bilen å sortera om varorna till en annan påse jag hade i bilen så jag fick upp de i lägenheten.
Å de va då jag insåg vad jag hade packat i påsen... 1 mjölpåse, 1 sockerpåse, 2 mjölkpaket å massa små saker på de...
Kanske inte konstigt att den gick sönder!!
Men varför gör dom pappkassar så stora så de får plats mer än dom klara av, de bara inbjuder till att packa för mycket!!

Nu har jag iallafall gett dom påsarna en chans å i fortsättningen ska jag ta plastkassar så jag slipper packa om innan jag får upp varorna i lägenheten :))

1 kommentar: