lördag 7 mars 2009

Rattfylla...

Var på fest igår ihop med en tjej jag inte känner så jätte väl, enda gången vi träffas är ute eller när vi är på samma fest.
Idag fick jag veta att hon hade varit ute tidigt på morgonen å kört... å polisen hade stannat så hon blev av med sitt körkort.

När folk kör fulla är bla de värsta jag vet...jag bli så förbannad, av den enkla andledningen att andra oskyldiga runtomkring drabbas å bland med en fruktansvärd utgång!
Folk gör sina egna val här i livet å av egen erfarenhet vet jag att man inte alltid väljer de bästa å de har jag all förståelse för så länge det inte drabbar andra!
Att utsätta andra för stor fara på detta sätt är rent ut sagt förjävligt och fruktansvärt egoistiskt.
Nu hände de som tur va inget denna gången men man kan inte ha tur alla gånger, hon har säkert ångest idag men undra hur hon hade mått om ett barn eller någon annan människa kommit ivägen...

Jag är inte heller smart när jag ha druckit, men jag skulle ALDRIG sätta mig bakom ratten full, de är säkert lätt för alla att säga men de är jag helt säker på att jag inte skulle göra.
Där har jag en spärr i huvudet som säger att de är helt fel, det gör man ju bara inte!!
Jag skulle inte tveka 1 sekund att ringa polisen å tipsa om någon jag känner sätter sig i bilen å kör iväg.

Så frågan jag ställer till mig själv å alla andra är: Är de värt att sätta andras liv i fara å om man har otur rasera en hel familjs liv.
Svaret för mig är enkelt: Absolut inte, att leva med att har skadat eller ännu värre kört ihjäl någon måste nog va bland de värsta man kan vara med om.
Jag skulle vilja att alla nya bilar fick alkolås, för så länge folk kan sätta sig i bilen å bara köra iväg kommer detta problem inte ta slut, det kommer därimot andra människors liv att göra.

1 kommentar: