lördag 21 februari 2009

Barnsäkra korkar....

Detta är min första vecka som arbetslös (kommer att återkomma om de senare), och jag hade så mycket planer på vad jag skulle göra!!
Först å främst skulle jag hälsa på några kompisar som ha fått barn, jag skulle gå lååånga promenader med min hund, å så skulle jag rensa upp lite här hemma....
Jag vaknade i Måndags med ordentlig hosta å feber, som jag trodde å hoppades skulle gå över
snabbt, men INTE. Nu ha jag hostat i en vecka å de börjar bli jobbigt.
Jag har inte orkat gå mina långa promenader, å hälsa på bebisar kunde jag glömma direkt!!
Inatt vaknade jag av att jag knappt kunde andas för jag hostade så myckt, å bäst som jag sitter i sängen knall röd å kippar efter andan vaknar "geniet" (min sambo) brevid mig å fräser surt : VA håller du på med egentligen.... "Ja du bra fråga snäser jag tillbaka....Jag hostar troligtvis eller f*n tycker du de låter som??" Jag får inget svar så när jag ha fått tillbaka andan går ja upp för att ta lite hostmedecin, trodde jag...
Jag tycker verkligen att de är JÄTTE bra att dom ha barnsäkra korkar på allt sånt nu för tiden, men är de inte meningen att nån ska få upp dom!!??
Så där stod jag vid kylskåpet mitt i natten å frös å hostade, men nån medecin fick jag minnsan inte för korken vägrade gå upp!!
Så de slutade med att jag SLÄNGDE tillbaka flaskan i kylen å gick hostandes in å la mig igen.
Om någon ha ett bra förslag på hur man får upp dessa korkar får ni gärna skriva ett tips eller två, så jag kan ta mig en slurk om jag vaknar inatt med eller så får jag helt enkelt be min sambo hjälpa mig att hålla över de i en cola flaska eller nåt så jag mitt i natten klara mig själv!!!

2 kommentarer:

  1. *skrattar* Jo men det finns ju faktiskt en pil på flaskan. Det där är inte alls svårt! Men det är klart, du är väll halvblond haha :)

    SvaraRadera
  2. Vad gör du vaken nu??
    Och ska inte du skriva något snart haha :)

    SvaraRadera